Realitní služby pro majitele nemovitostí
Poskytujeme komplexní realitní služby. Přečtěte si, co vše při prodeji nebo pronájmu vaší nemovitosti zajišťujeme.
Kroky úspěšného prodeje
Svěřit prodej nemovitosti realitní kanceláři LEMONET je řešením, jak si zajistit profesionální prodej bez zbytečných komplikací a zároveň se zbavit starostí. U nás klademe důraz na otevřenost a transparentnost, tak, abyste neustále měli přehled a záruku maximální jistoty. Při prodeji Vaší nemovitosti máte veškeré naše služby zdarma.
- Stanovení adekvátní ceny - správné nastavení počáteční nabídkové ceny je zcela zásadní pro to, aby majitel neprodělal a zároveň prodal svou nemovitost v přiměřeném čase. Skutečnou prodejní cenu nemovitosti ovlivňuje několik faktorů. Patří k nim lokalita, stáří a stav nemovitosti, druh budovy, umístění bytu v domě, dispozice, výhledy, možnosti parkování a mnoho dalších. Naše RK zdarma zajistí vypracování certifikovaného znaleckého posudku aktuální tržní ceny. Vaši cenovou představu však budeme akceptovat.
- Uzavření zprostředkovatelské smlouvy - uzavření smlouvy stanoví jasná pravidla mezi majitelem nemovitosti a realitní kanceláří. Dokument vymezuje oběma stranám práva a povinnosti, které jsou stanoveny Zákonem o realitním zprostředkování z roku 2020. V realitní kanceláři LEMONET bez jakýchkoliv sankcí. Zprostředkovatelská smlouva s výhradním zastoupením vám navíc zajistí, že nemovitost nebude duplicitně nabízena v rozdílných cenách, což prodlužuje samotný prodej, uvádí nemovitost v méně důvěryhodnou a v konečném důsledku znemožní prodej za nejvyšší možnou tržní cenu.
- Příprava nemovitosti k prodeji - kvalitní příprava nemovitosti výrazně zvýší šance na úspěšný prodej. V rámci služby home staging poradíme, jak nemovitost co nejefektivněji připravit, aby se stala lákavou pro potenciální kupce. Pokud je to nutné zdarma Vám zajistíme malování nemovitosti.
- Příprava technických dokumentů – zpracujeme přehledný profil nemovitosti, jehož součástí je přesný popis a samozřejmostí je pořízení kvalitní fotodokumentace, která reprezentativně vystihuje veškeré přednosti nabízené nemovitosti. K inzerátu přidáme profesionálně vypracovaný půdorys, popř. vizualizace.
- Příprava formálních dokumentů – připravíme všechny podklady, které jsou nezbytné k prodeji nemovitosti. Jedná se například o výpis z katastru nemovitosti, energetický štítek nebo výpis stanov družstva.
- Oslovení zájemců - nemovitost nabídneme poptávajícím klientům. Zajistíme cílenou inzerci na nejpouživanějším realitním serveru, kde bude vaše nemovitost dobře viditelná, popř. umístíme venkovní plachtu Na prodej. Postaráme se o komunikaci s potenciálními klienty a vyřešíme veškeré prvotní dotazování.
- Realizace prohlídky nemovitosti – vybereme perspektivní zájemce a prohlídky organizujeme tak, aby Vás co nejméně zatěžovaly. Účastníme se každé prohlídky, kterou si sami řídíme. Po obdržení klíčů, zajistíme plnohodnotné prohlídky bez přítomnosti prodávajícího.
- Bezpečná rezervace - v případě prodeje nemovitosti uzavíráme s kupcem rezervační smlouvu. Na základě této smlouvy složí kupující rezervační poplatek, který je blokován až do podpisu kupní smlouvy. Tím je zajištěno, že zájemce od dohody neodstoupí.
- Smlouva a právní služby – připravíme kupní smlouvu včetně veškerého právního servisu. Samozřejmostí je příprava důležitých dokumentů a zápis do katastru nemovitosti. Zajistíme úschovu kupní ceny přes advokátní nebo notářskou úschovnu či vázaný účet v bance. Pokud není možné nahradit vyúčtováním služeb, zdarma necháme vypracovat PENB, který je nutné doložit ke kupní smlouvě.
- Předání nemovitosti – předáme nemovitost kupujícím vč. přepisu energií
- Daňové přiznání – kupujícím připravíme a podáme daňové přiznání k dani z nemovitosti
Kroky úspěšného pronájmu
Pronájem bytu, domu nebo komerčních prostor s sebou nese mnohá úskalí, která je nutné předvídat ještě před zveřejněním samotné nabídky na realitním trhu. Přenechejte tyto starosti odborníkům a spolehněte se na mnohaleté zkušenosti LEMONET Reality. Při pronájmu Vaší nemovitosti máte veškeré naše služby zdarma.
- Stanovení adekvátní ceny – známe realitní trh ve vaší lokalitě, což je jeden z hlavních předpokladů určení správné ceny pronájmu. Vybavení, lokalita, stav nemovitosti, druh budovy, dispozice, výhled, možnosti parkování atd. jsou další faktory, které je třeba důkladně zvážit před stanovením adekvátní ceny pronájmu. Vaši představu o ceně však budeme akceptovat.
- Uzavření zprostředkovatelské smlouvy - uzavření smlouvy stanoví jasná pravidla mezi majitelem nemovitosti a realitní kanceláří. Dokument vymezuje oběma stranám práva a povinnosti, které jsou stanoveny Zákonem o realitním zprostředkování z roku 2020. V realitní kanceláři LEMONET bez jakýchkoliv sankcí.
- Příprava nemovitosti k pronájmu - kvalitní příprava nemovitosti výrazně zvýší šance úspěšného pronájmu za co nejvyšší možnou cenu v co nejkratším možném čase. V rámci služby home staging poradíme, jak nemovitost co nejefektivněji připravit, tak aby se stala pro potenciální nájemníky lákavou.
- Příprava technických dokumentů – zpracujeme přehledný profil vaší nemovitosti, jehož součástí je přesný popis a samozřejmostí je pořízení kvalitní fotodokumentace, která reprezentativně vystihuje veškeré přednosti nabízené nemovitosti.
- Oslovení zájemců - nemovitost nabídneme poptávajícím klientům a zajistíme inzerci na nejpoužívanějším realitním serveru, kde bude vaše nemovitost dobře viditelná, popř. umístíme venkovní plachtu K pronájmu. Postaráme se o komunikaci s potenciálními klienty a vyřešíme veškeré prvotní dotazování.
- Realizace prohlídky nemovitosti - vybereme perspektivní zájemce a prohlídky organizujeme tak, aby Vás co nejméně zatěžovaly. Účastníme se každé prohlídky, kterou si sami řídíme. Účastníme se každé prohlídky, kterou si sami řídíme. Po obdržení klíčů, zajistíme plnohodnotné prohlídky bez přítomnosti prodávajícího. Zajišťujeme I on-line prohlídky přes videohovor.
- Výběr nájemníka – na základě zkušeností doporučíme solidního nájemníka, kterého zároveň prověřujeme v registru neplatičů
- Smlouva a právní služby – s maximálním přihlédnutím k individuálním požadavkům připravíme nájemní smlouvu a dohodneme s nájemníkem podmínky pronájmu. Poradíme, jak naložit se složenou kaucí, kdo je povinen uhradit poplatek za svoz komunálního odpadu a poskytneme další cenné praktické rady. Nájemní smlouvy pravidelně aktualizuje právník, pokud je jakákoli novela zákona.
- Přepis elektřiny a plynu – přímo na nájemníka, pokud to budete požadovat
- Roční vyúčtování energií a služeb – nájemníkům vyúčtujeme přeplatky nebo nedoplatky na ročním vyúčtování služeb
- Dodatky k nájemní smlouvě – zajistíme vypracování dodatku o prodloužení smlouvy i zvýšení nájmu o procento roční inflace
- Podklady pro daňové přiznání – připravíme souhrn příjmů a výdajů jako podklad pro daňové přiznání k dani z příjmu
- Komunikace s nájemníky a zajištění běžné údržby a oprav v bytě
- Výměna nájemníků – pokud je to možné, zajistíme výměnu nájemníků bez prodlení mezi původním a novým
- Zastoupení na základě plné moci – vhodné pro vlastníky více bytových jednotek. Zajistíme vše od prohlídek, přes uzavření nájemní smlouvy a předání bytu, průběžné komunikace s nájemníky po dobu nájemního vztahu až po zastupování na schůzích vlastníků.